pomniejsz powiększ

OGŁOSZENIA I KOMUNIKATY

Ochrona Środowiska

Linki

1464161767logo.png 1247833391eup.jpg 1247833278bip.jpg 1307737060banerek_rios.jpg 1386671989logo.png 1389273293gmina_youtube.jpg 1389273328gmina_facebook.jpg 1427655469buton_do_centrum_3.jpg 1453373962beztytuu.JPG 1455024107logoinfostrad.jpg 1506318707npkonsultacje.jpg

Kalendarium

Wsparcie
UNIA EUROPEJSKA
SMS serwis
Jeśli chcesz bezpłatnie otrzymywać wiadomości z gminy na telefon komórkowy już dzisiaj zarejestruj się w bezpłatnym systemie powiadamiania SISMS

Aktualności Gmina

Bliżej teatru w bibliotece

Biblioteka Miejska w Inowrocławiu w ramach wakacyjnych spotkań ze sztuką,  zaprosiła dzieci i młodzież na przedstawienie teatralne. 13 sierpnia w Oddziale dla Dzieci – „Tajemniczy Ogród”, aktorzy ze Studia Teatralnego „Art - Re” z Krakowa wystąpili w inscenizacji pt. „Paweł i Gaweł” A. Fredry. Ten zabawny spektakl pokazał historię dwóch zwaśnionych sąsiadów. Młoda publiczność, a wśród  niej dzieci ze Świetlicy Środowiskowej w Kruszy Podlotowej, żywo reagowała i dobrze bawiła się razem z aktorami.

poniedziałek, 20.08.2012 13:52

WYCIECZKA NAD BAŁTYK

Realizując program profilaktyki o zagospodarowaniu czasu wolnego dzieci i młodzieży, wychowawcy świetlic środowiskowych z Turzan Gnojna, i Latkowa po raz kolejny zorganizowali wycieczkę nad morze. W ubiegłym roku byliśmy w Gdańsku i na Westerplatte, natomiast we wtorek 14. 08. 2012 r.  pojechaliśmy w godzinach  porannych do Szymbarka i do Łeby.
Wycieczka miała charakter integracyjny. Brały w niej udział zarówno najmłodsze dzieci z rodzicami, babciami, starszym rodzeństwem oraz dzieci i młodzież ze świetlic środowiskowych: Turzan, Gnojna Latkowa, a także osoby z Komaszyc, Radłówka i Borkowa.
Wyprawę rozpoczęliśmy od Szymbarku na Kaszubach. Przez dwie godziny wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Centrum Edukacji Regionu. W centrum tym można było zobaczyć: ukryte wejście do bunkru, labirynt korytarzy, dom do góry nogami, który symbolizuje obalenie komunizmu, kościółek, dom harcerza, najdłuższą deskę i największy fortepian na świecie.
Następnie udaliśmy się do Łeby. W restauracji u „Króla Zygmunta” czekał już na nas domowy smaczny obiad, po którym udaliśmy się na plażę. Wiał silny wiatr, wysokie były fale, więc mogliśmy tylko pochodzić po wodzie. Po odpoczynku nad polskim morzem, zakupiwszy pamiątki z nad Bałtyku, wybraliśmy się w drogę powrotną do swoich domów. Po drodze zatrzymaliśmy się przy McDonald`s, w którym zjedliśmy kolację.
Całkowity koszt sfinansowali uczestnicy, natomiast napoje, sponsorowało wszystkim koło łowieckie „Sokół” za co serdecznie dziękujemy. Dziękujemy również zawsze niezawodnej firmie przewozowej NKA za bezpieczną podróż i miłą atmosferę podczas wycieczki.

Tekst i foto;
Świetlica Środowiskowa w Latkowie

poniedziałek, 20.08.2012 11:56

Wakacje w Jarkach

Młodzież i dzieci ze Świetlicy Środowiskowej w Słońsku po raz kolejny spędzili Wakacje w Jarkach.W lipcu Byliśmy gośćmi Pani Alicji Kaczmarek instruktora Sekcji Plastycznej KCK w Inowrocławiu.
Zabaw i dobrej atmosfery nie brakowało nam podczas pobytu. Codziennie mieliśmy okazje miło spędzać wspólny czas.  Wędrówki po lesie, wspólne kąpiele, mini konkurs ,,Mam talent", zabawa w podchody, chrzest nowicjuszy i wiele innych zabaw cały czas nam towarzyszyły przez wszystkie dni. Rozpoczęcie pobytu zaczęło się od oprowadzenia osób , które były pierwszy raz w Jarkach. W nocy mieliśmy ognisko, na którym mogliśmy pośpiewać wspólnie obozowe i leśne piosenki przy dżwiękach strun gitar. Zawsze spotyka nas w Jarkach coś miłego. Uczymy się razem aktywnie spędzać czas, poznajemy siebie oraz poznajemy nowe okolice.
Spaliśmy pod namiotami,a wesołe noce były dla nas za krótkie. Ale w końcu to Wakacje. Codzienne posiłki przygotowywane przez Panią Alicje ,były rarytasem dla naszych podniebień. Tydzień mijał szybko,a wesoły humor nam ciągle dopisywał. Nie da się zapomnieć tego czasu razem spędzonego, nowych poznanych osób, wspólnych zabaw nad strumykiem i polanie oraz wspólnych rozmów. Pani Alicja w ostatnie dni pytała się kiedy teraz znowu Ją odwiedzimy ?! Kto wie, może już w sierpniu będzie okazja na kolejny wyjazd, kolejna wspólną przygodę. Wspaniałe osoby, wspaniałe miejsce i już za sob tęsknimy

piątek, 03.08.2012 14:10

Nabór Dzieci

Gmina Inowrocław wraz z Przedszkolem Niepublicznym Bim-Bam-Bino w Jaksicach, Tupadłach, Turzanach oraz Punkt Przedszkolny Bim-Bam-Bino w Górze ogłasza nabór dzieci od 3 do 5 lat na rok szkolny 2012/2013 oferujmy:
-placówkę działającą 9h dziennie od poniedziałku do piątku,
-profesjonalną opiekę,
-zajęcia dydaktyczne,
-zajęcia dodatkowe, artystyczne (muzyczne, plastyczne, teatralne)
-wyżywienie
terminy zapisów  od 01.08.2012 do 29.08.2012 pod nr Tel. 608 323 884

wtorek, 31.07.2012 12:55

KOLEJNA WAKACYJNA PRZYGODA W OĆWIECE

W lipcowy  czwartkowy poranek, 19.07.2012 r., punktualnie o godz. 9.00, dzieci, młodzież, rodzice, babcie wraz z kierownikami świetlic środowiskowych Gminy Inowrocław z Turzan, Gnojna i Latkowa, wyruszyliśmy  kolejny raz do Oćwieki na spotkanie z wakacyjną przygodą.
O godz. 10.00 dotarliśmy autokarem do Ośrodka Wypoczynkowego, gdzie miejscową gościnnością i gwarą, przywitał nas Gospodarz tegoż ośrodka, Pan Piotr Sobolewski i zaprosił do zakwaterowania. Po rozdzieleniu pokoi i domków, ustaleniu planu dnia, po chwilowym odpoczynku i krótkim spacerze poszliśmy na obiad. W godzinach popołudniowych, wysłuchaliśmy legend pałuckich, a po kolacji odbyła się dyskoteka. Po całym dniu wrażeń, udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.
Następny piątkowy dzień 20.07.2012 r.,  rozpoczęliśmy śniadaniem, po którym udaliśmy się na pieszą wycieczkę do Gąsawy, gdzie na zaproszenie Mamy właściciela Ośrodka Pani Henryki Sobolewskiej, mogliśmy przy Jej fachowym wsparciu zrobić masło, upiec bułki i wydoić sztuczną krowę. Wielka Gościnnośc tego domu, na długo pozostanie w naszej pamięci. Po lekcjach gastronomii, wspólnie grilowaliśmy, można również było zaopatrzyć się w pamiątki, z czego chętnie zarówno młodsi jak i starsi skorzystali. W Gąsawie, zaszczycili nas swoją obecnością Radna Gminy Inowrocław Pani Alina Kośka, oraz Koordynator świetlic środowiskowych Pani Urszula Rzeźnik. Obie panie, wspólnie ze wszystkimi brały udział w zajęciach i wspólnym grilowaniu, a następnie zostawiwszy słodki upominek dla dzieci, udały się w drogę powrotną, zabierając ze sobą moc wrażeń i uśmiechy oraz podziękowania dzieci i ich opiekunów. Dziękując serdecznie za gościnę, udaliśmy się i my również w drogę powrotną do miejsca zakwaterowania.  Po drodze, wstąpiliśmy do drewnianego kościoła p.w. Matki Bożej Pocieszenia w Gąsawie, gdzie miejscowy proboszcz opowiedział nam historię kościoła, odsłonił cudowny obraz i zaprosił do  modlitwy i wspólnego zaśpiewania pieśni maryjnej. Po wspólnym zdjęciu wyruszyliśmy w kierunku Oćwieki. Na miejscu już na nas czekała obiadokolacja, podwieczorek i dyskoteka. Zmęczeni, ale jakże pełni wrażeń po wycieczce, udaliśmy się na bardzo tego dnia zasłużony odpoczynek.
Sobotni poranek 21.07.2012 r., rozpoczęliśmy wspólnym śniadaniem. Następnie po uprzątnięciu pokoi, udaliśmy się na jazdę na kucyku, chodzenie na drewnianych nartach, strzelanie z łuku, grę w piłkę siatkową,  grę w dwa ognie. Po obiedzie udaliśmy się nad jezioro, gdzie zrobiliśmy wspólne pamiątkowe zdjęcie. Właściciel ośrodka przed wyjazdem obdarował nas upominkami, a gdy autokar podjechał punktualnie na godz. 16.00, wsiedliśmy do niego i pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do swoich domów.
Kierownicy świetlic środowiskowych Turzan, Gnojna i Latkowa wraz z wychowankami i rodzicami, pragną bardzo serdecznie podziękować Władzom Gminy Inowrocław: Wójtowi  Panu Tadeuszowi Kacprzak, Zastępcy Wójta Panu Markowi Karólewskiemu, za sfinansowanie przejazdu autokarem do Oćwieki, Panu Robertowi Puzio, właścicielowi  Przedsiebiorstwa Usług Transportowych „EKOPOL-TOURIST” za przemiłą atmosferę w autokarze, a przede wszystkim szczęśliwą i bezpieczną podróż w obydwie strony.
Panu Piotrowi Sobolewskiemu, właścicielowi Ośrodka Wypoczynkowego w Oćwiece,  Jego mamie Pani Henryce Sobolewskiej, współpracownikom, paniom z kuchni, obsłudze i wszystkim tym, którzy w jakikolwiek sposób wsparli ten nasz wakacyjny wojaż, składamy serdeczne i bardzo gorące podziękowania, tradycyjnym „Bóg Zapłać”!

Tekst i foto
Rafał Owczarek
Świetlica środowiskowa w Latkowie.

czwartek, 26.07.2012 13:32

Dzieci ze Sławęcina i Sławęcinka w Warszawie!!!

W ramach zadania pt. Kto Ty jesteś? Polak Mały” – poszanowanie dziedzictwa narodowego i korzystanie z zasad demokracji szansą dla dzieci i młodzieży ze wsi Sławęcin i Sławęcinek na aktywne uczestniczenie w życiu ich społeczności realizowanego przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Sławęcin i Sławęcinek młodzi mieszkańcy naszego sołectwa wzięli udział w wyjeździe do Warszawy. Celem wyjazdu było pobudzenie w dzieciach i młodzieży poczucia tożsamości narodowej poprzez poznanie bohaterstwa powstańców warszawskich oraz przygotowanie ich do świadomego korzystania z zasad demokracji w życiu ich społeczności poprzez poznanie pracy posła. Wyjazd został przygotowany przez Grzegorza Laskowskiego i Magdalenę Dąbrowską.
Pierwszym punktem naszego wyjazdu była wizyta w Sejmie RP, gdzie mogliśmy przyglądać się trwającemu posiedzeniu sejmu, następnie spotkaliśmy się z posłem Krzysztofem Brejzą, który przybliżył nam zasady pracy posła, opowiedział o kulisach posiedzeń, o komisjach w których działa, a także o swoich zadaniach wynikających z pracy biura poselskiego w Inowrocławiu.
Po ekscytującej wizycie w Parlamencie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie spacerując alejkami tego uroczego zespołu pałacowo-ogrodowego podziwialiśmy Pałac na Wodzie, Teatr na Wyspie, Starą Pomarańczarnię, Pomnik Fryderyka Chopina, jak również dumnie prezentujące się nam pawie królewskie.
Następnie nadszedł czas na zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie przewodnik opowiedział nam historię tego powstania z czasów II Wojny Światowej. Przejmująco realistyczne zdjęcia i eksponaty z tamtego okresu zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. Cały czas towarzyszyła nam muzyka, odgłosy walki, życia stolicy z tamtego czasu. Najbardziej w pamięci utkwiły wszystkim odgłosy zbliżającego się bombardowania, które się nasilało, było tuż nad nami. Wszyscy się poczuli, jakby znaleźli się w samym centrum walki. Rozmowy umilkły, wszyscy wsłuchiwali się w odgłosy bombardowania, przez następnych kilkanaście sekund nikt nic nie mówił.
Po wyciszeniu w muzeum przyszła kolej na zwiedzenie samego centrum stolicy. Zobaczyliśmy Plac Zamkowy z Zamkiem Królewskim, Kolumną Zygmunta i Pałacem pod Blachą. Następnie spacerowaliśmy Krakowskim Przedmieściem podziwiając m. in. Pałac Prezydencki. Później udaliśmy się pod Pomnik Nieznanego Żołnierza, gdzie mogliśmy podziwiać zmianę warty oraz pospacerować po Ogrodzie Saskim. Kolejnym punktem było Stare Miasto, gdzie zauroczyły nas przepiękne kamieniczki oraz warszawska Syrenka.
Z okien autokaru podziwialiśmy zabudowę Alei Ujazdowskich i Nowego Światu. Mogliśmy też zobaczyć Pałac Kultury i Nauki oraz Stadion Narodowy.
Opiekunami wyjazdy były: Magdalena Dąbrowska, Iwona Laskowska i Małgorzata Tomaszewska.
Zadanie współfinansowane przez Gminę Inowrocław.

Tekst: Magdalena Dąbrowska
Zdjęcia: Iwona Laskowska

poniedziałek, 23.07.2012 15:12

SPACER PO WARSZAWIE

W sobotę 6 lipca 2012 r. dzieci i młodzież ze wszystkich świetlic środowiskowych  Gminy Inowrocław, tj.  z Batkowa, Cieślina, Gnojna, Jaksic, Komaszyc, Kruszy Podlotowej, Latkowa, Łojewa, Marcinkowa, Słońska, Trzask, Tupadeł  i Turzan wraz z opiekunami i kierownikiem wycieczki Panią Urszulą Rzeźnik uczestniczyła w podróży do Warszawy. Organizatorem wyjazdu był Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Inowrocławiu.
Spotkanie z Warszawą rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik, gdzie wspólnie mogliśmy pogłębić swoją wiedzę dotyczącą nauk ścisłych, łącząc jednocześnie naukę ze świetną zabawą.
Następnie udaliśmy się na wspólny posiłek, podczas którego rozmawialiśmy o wrażeniach z Centrum Nauki. Po wspólnym spotkaniu przy stole, poszliśmy do Pałacu Kultury, gdzie z 30 piętra podziwialiśmy całą Warszawę. Po niezapomnianych wrażeniach,  nieco zmęczeni udaliśmy się w drogę powrotną. W godzinach nocnych wróciliśmy szczęśliwi do swoich domów.
Dzieci i młodzież wraz z opiekunami, dziękują  bardzo serdecznie organizatorowi i kierownikowi wycieczki za niezapomnianą podróż do Stolicy Polski

Tekst i Foto:
Świetlica Środowiskowa w Latkowie

czwartek, 12.07.2012 11:18

Strażak z OSP w Jacewie Wicemistrzem Polski

W dniu 9 czerwca 2012 r. odbyły się XL Międzynarodowe Mistrzostwa Polski w Łowiectwie Podwodnym, w których udział wzięło 65 zawodników z Polski, Rosji oraz Niemiec. Zawody odbyły się w wodach jeziora Kaleńskiego nieopodal Czaplinka w województwie zachodnio-pomorskim. Start zawodników zaplanowany został w trzech, znacznie oddalonych od siebie punktach jeziora. Zawody jak co roku trwały 5 godzin, a każdy z uczestników w poszukiwaniu ryb przepłynął po kilka kilometrów.

środa, 11.07.2012 18:35

OGNISKO   W   TURZANACH

OGNISKO W TURZANACH

JUŻ   PORAZ KOLEJNY   SPOTKALIŚMY SIĘ  PRZY  OGNISKU ZAPRASZAJĄC KOLEGÓW I KOLEŻANKI Z SĄSIEDNICH  ŚWIETLIC   TZN. Z KOMASZYC, Z MARCINKOWA, ŁOJEWA, SŁOŃSKA, KRUSZY PODLOTOWEJ, GNOJNA ORAZ Z ODDZ. PRZEDSZKOLNEGO Z SP. W TURZANACH   I WSŁUCHIWALIŚMY SIĘ W OPOWIADANIE    POLICJANTÓW NA TEMAT JAK BEZPIECZNIE SPĘDZIĆ WAKACJE. WSZYSCY WSPÓLNIE PAŁASZOWALISMY UPIECZONE NAD OGNISKIEM KIEŁBASKI, BYŁ  RÓWNIEŻ CZAS NA INTEGRACYJNE ZABAWY NA BOISKU. NA ZAKOŃCZENIE KAŻDE DZIECKO OTRZYMAŁO UPOMINEK OD POLICJANTÓW.  SWOJĄ OBECNOŚCIĄ ZASZCZYCIŁA NAS P. INSTR. DS. KULTURALNO-OŚWIATOWYCH P.U. RZEŻNIK. KIEROWNIK ŚWIETLICY SERDECZNIE  DZIĘKUJE  ZA POMOC W ORGANIZACJI OGNISKA P. WOJCIECHOWI SZCZUKOWSKIEMU, P.  KAMILI KOPEĆ  ORAZ P. BARBARZE LEWANDOWSKIEJ

TEKST I FOTO   M.ŁASAK

wtorek, 10.07.2012 15:00

OGNISKO W SŁAWĘCINKU

W piątkowy wieczór, pierwszy tydzień wakacji zorganizowaliśmy dla dzieci z naszej świetlicy ognisko z pieczeniem kiełbasek. Dzieciom bardzo się podobało. Kiełbasa upieczona na kiju smakowała lepiej jak schabowy, a chleb spieczony nad żarem lepiej jak delicje. Byli również amatorzy pieczonej kiełbasy wśród dorosłych, którzy za kiełbasę wrzucali nam symboliczną złotówkę. Postanowiliśmy, że za zebrane pieniążki zrobimy dzieciom niespodziankę. Dzieciom i dorosłym tak się spodobało, że następne ognisko już zaplanowane. Każda wspólnie spędzona chwila jest okazją do integracji mieszkańców tych dorosłych i tych mniejszych. Dziękuję za pomoc w organizacji ogniska Panom: Dariuszowi Franczakowi, Mirosławowi Szałeckiemu i Andrzejowi Bartnikowi.

Tekst: M. Tomaszewska
Zdjęcia: G. Laskowski

wtorek, 10.07.2012 14:45

Strona:

Szkolne Newsy

Wyszukiwane tematy

Polecamy

Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego w Jaksicach Szkoła Podstawowa im. Rodu Piastów w Tupadłach Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Turzanach Gimnazjum Sławęcinek Szkoła Podstawowa w Górze